Ångerrätt

Enligt Distansavtalslagen har Du som konsument (detta gäller ej företag) rätt att nyttja din ångerrätt genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan.
För att Du skall kunna nyttja din ångerrätt måste Du returnera varan i oskadat skick, i originalförpackning.
Vid nyttjande av ångerrätten är det Du som står för returkostnaden.

Undantag från ångerrätten

Vid köp av en produkt som tillverkas speciellt för dig och enligt dina specifika önskemål gäller inte ångerrätten. Exempel på detta är om du beställer specialbeställda produkter, måttanpassade produkter, tapetseringsarbete samt övriga tjänster inom vår expertis.

Returer

Kontakta oss först för att komma överens om returförfarandet.
När du utnyttjat din ångerrätt ska du,
om det gäller en vara: sända eller lämna tillbaka den till oss.
om det gäller en tjänst: hålla materialet tillgängligt för oss, om det inte medför besvär för dig.

Returerna sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. 
Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott.

Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig.

Betalningen för returfrakten justeras i samband med utbetalningen av dina pengar. Återbetalning sker i första hand till ditt bankkonto och inom 10 dagar efter det att vi mottagit och godkänt din retur.

Tvist

Klagomål eller synpunkter avseende KLÄ OM ABs tjänster eller produkter bör meddelas till oss via e-mail info@klaom.se alternativt telefon 08-51 51 79 00